אינדקס הפורומים  •   חיפוש  •   רשימת משתמשים  •   קלאנים  •   מדליות   •   הרשמה  •   לוח בקרה אישי  •   התחבר כדי לבדוק מסרים אישיים  •   התחבר
 המדריך הגדול מדאטאיסט מתחיל למתקדם
 נוסף פרק על סדר המדריכים.
צפה בנושא הבא
צפה בנושא הקודם
שליחת הודעה חדשהתגובה להודעה
מחבר הודעה
L@LLIPOP
את השטרודל אפשר למצוא בכל דבר
לוחם כסף



משתמש מספר: 21,852
הודעות: 1,872

כינוי קודם: L@lliPop





מדליות: 5 (ראה עוד)
שק מטבעות - 100 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 02:32:56 תגובה עם ציטוט  דווח

המדריך העצום לדאטא
תוכן העניינים
רקע
דאטא
חלק ראשון - ההתחלה.
התחילו בלעשות את החיוני.
1. שינוי שם
2. שינוי מהירות הדמות
3. העתקת מתקפה

4. עריכת מתקפות בסיסית למדי.
5. תזוזה.
6. קצת על ID.
7. יצירת ועריכת כדורים ומתקפות אחרות.
8. עריכת מתקפות טיפ-טיפה יותר מתקדמת.
חלק שני - ההתקדמות
המשיכו בלעשות את האפשרי.
1.?
אחר
1.AI - תכנות אינליגנציה מלאכותית לדמויות.
2. גרסאות ערוכות בעלות אפשרויות דאטא חדשות.
3. עריכת HEX בסיסית לגמרי.

4. סידור שלי לרשימת מדריכי הדאטא - באיזה סדר ללמוד.

חלק ראשון - ההתחלה
שבו יפורט הבסיס, קצת למה (ללמוד) וקצת איך (לתכנת).
Start by doing what's necessary; then do what's possible; and suddenly you are doing the impossible.
Francis of Assisi



רקע, למה ואיך.
מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד נותן רקע, לכל דבר, אין מצב שזה לא קורה. אז גם עכשיו.
כרגע לפחות בפורום, יש פחות או יותר דאטאיסט וחצי פעילים (אני וDSD), שזה, במילה אחת - עצוב. חבל לי שאנשים לא יכולים לתכנת עם דאטא, שזה באמת אחד הדברים היותר נחמדים שיש, אפשר ליצור מכאן הכל, כמעט כל דבר שראיתם בליטל פייטר כזה או אחר אפשר ליצור, ובעצם, הרבה יותר.
אני מקווה שמישהו יוכל לעזר במדריך הזה וללמוד קצת ליצור, לתרום לקהילה ולעצמו מאוד שמח
ואיך הולך המדריך, במה הוא שונה מכל המיליון מדריכים האחרים שיש?
פשוט מאוד, במקום להסביר לכם שעות מה כל תג עושה, כמו שמדריכים אחרים עושים, אני אראה לכם איך אני למדתי דאטא, לא צריך להסביר יותר מדי, בסופו של דבר, אתם רוצים לראות תוצאות, לא שורות קוד. המדריך נועד לביצוע לא לקריאה, אני מצפה מכם לשנות פה כל שטות, אין סיכוי שתתקדמו אם לא תעשו את מה שכתוב במדריך ורק תקראו.
כמה הערות:
אם אתם לא מבינים משהו, יש בדרך כלל הערות למטה שיעזרו לכם.
הציטוטים שמגיעים בתחילת כל פרק לא קריטיים, אבל כדאי לקרוא אתם בכל מקרה.
במדריך ישובצו מדריכים אחרים, ואולי גם כמה המלצות עליהם, בין החלקים.

דאטא
מומלץ לכל מי שממש מתחיל לקרוא את המדריכים האלו:
מה זו דאטא ולמה היא חשובה - מאת Genia
מדריך לשימוש בתוכנת הדאטא - מאת Piano.One
והמדריך המלווה שלנו:
המדריך לידע בסיסי בדאטא
הדברים שנחשבים בגדר ידע דאטא בסיסי. חשוב מאוד לדעת.
מאת Doctor Seuss.
ללא ספק, מדריך מעולה, רק שמסודר טיפה לא טוב, ולא מסביר מדהים, אם לא הבנתם, אני אפנה בסוף כל פרק להרחבה שם, או בתחילת פרק למי שרוצה להזדרז.
יופיע בחלק מהפרקים בתחילת הפרק מספר בבולד אדום, שאומר איפה אפשר למצוא את הסיפור במדריך המלווה.
סיימתם? יופי, אפשר סוף סוף להתחיל לעשות משהו.
שינוי שם
"If you tried to give rock and roll another name, you might call it 'Chuck Berry'."
John Lennon

12
אומנם זו בטח לא פסגת השאיפות שלכם, לשנות לדמות כלשהי שם, אבל זה תמיד כיף לבחור את דיוויס כשכתוב שהשם שלו זה "L@L הוא הכי תותח בעולם".
תפתחו קובץ של הדמות שאתם רוצים לשנות*, השורות הראשונות שתראו יראו ככה:
קוד:
<bmp_begin>
name: Davis
head: sprite\sys\davis_f.bmp
small: sprite\sys\davis_s.bmp
file(0-69): sprite\sys\davis_0.bmp  w: 79  h: 79  row: 10  col: 7

רואים את השורה השנייה שבה כתוב "name: שם הדמות" (במקרה שלי, דיוויס) - אחרי הname אתם יכולים לכתוב איזה שם שאתם רוצים, שימו לב שתוכנות מסויימת לא קולטות שמות בעברית, במשחק הם יופיעו בתור סימני שאלה**, התוכנה שמובאת באתר קולטת עברית יופי, אפילו שבתוך התוכנה זה מופיע בג'בריש, במשחק זה יופיע בעברית צחה. המשחק לא קולט רווחים, כל מילה אחרי הרווח הראשון תמחק.
Image
*הקבצים של הדאטא נמצאים בתיקיית המשחק, בתוך תיקייה הנקראת DATA, יש לבחור בשם בקובץ שהשם שלו הוא "שםהדמות.dat" (לדוגמא Davis.dat), ברירת המחדל של מיקום התיקייה זה (Local Disk>Proggram Files>LittleFighter>LF2_v2.0).
** ?
שינוי מהירות הדמות
"I've been running a lot, taking care of myself."
Eminem

10
אז בחלק הזה נדבר קצת על שינוי הפרמטרים הבסיסים של הדמות - מהירות הריצה, וההליכה, גובה ומרחק הקפיצה והדאש, והגלגול. (זה מטוס? זה ציפור? לא! זה פשוט דיוויס שקופץ ממש ממש גבוה!)
שוב פעם, פתחו את הדמות שאתם רוצים לשנות (אני בחרתי שוב פעם בדיוויס.) ותעשו טיפה זומאוט מהשלוש שורות שראינו קודם*, אנחנו רואים את השורות הבאות:
ספוילר: 

אנחנו נתרכז בשורות האלו:
ספוילר: 


*לא, אין פונקציה של זומאוט בתוכנה, לפחות לא בזו שאני משתמש בה, אני מתכוון פשוט שתסתכלו גם בכמה שורות שמגיעות אחר כך.

אז בואו נעבור עליהן אחת אחת. (בעצם שלוש שלוש בערך, אבל זה לא קריטי.)
ספוילר: 

השורות האלה מתמקדות בכל מיני פרמטרים של ההליכה של הדמות, לא זוכר מתי פעם אחרונה הלכתי בליטל פייטר, אבל היי, יש אנשים שעושים את זה.
Walking_Frame_Rate - המספר שמגיע אחרי השורה הזו אומר בעצם כמה זמן לוקח לדמות המפגרת שלנו לקלוט שהיא צריכה לזוז מרגע שלחצנו על החץ, בגלל שהיוצרים של המשחק משוגעים, הם עשו שיחידת זמן אחת היא חלק שלושים שניות משנייה רגילה, למה לא ששים? למה לא מאה? כובע. אז אם נכתוב כאן נניח 90 זה יעשה שאחרי שלוש שניות הדמות המפגרת שלנו תקלוט שהיא צריכה לזוז, עכשיו כשזה ב3 זה אומר שלוקח לה עשירית שנייה, לא כל כך איטי, אבל טעון שיפור.
Walking_speed - המהירות שבה הדמות תזוז, המספר זה בפיקסלים ליחידת זמן המשוגעת שציינו קודם.
walking_speedz - המהירות שבה הדמות זזה למעלה ולמטה, אותו סיפור כמו קודם.
זהו, סיימנו עם ההליכה, בואו נעלה את הקצב טיפה -עוברים לריצה.


ספוילר: 

יאי! שורות של ריצה, אקשן וזה.
האמת שזה פחות או יותר אותו סיפור.
running_frame_rate - ראה Walking_frame_rate שהופיע לפני שלוש שניות והחלף את המילים "לזוז", "החץ" ב "לרוץ" ו"החץ פעמיים" - בהתאמה.
running_speed - מהירות שבה הדמות רצה, תמיד רציתם לרוץ מרתון עם דניס? זה הזמן להכנס לכושר. אגב, מדובר כאן על אותם פיקסלים עליהם דובר קודם.
running_speedz - המהירות שבה הדמות זזה רצה למעלה ולמטה, אותו סיפור כמו קודם.
היעד הבא >>>>>>>>חפצים כבדים.


ספוילר: 

זוכרים את מה שהיה קודם? אז אותו סיפור רק שמדובר הפעם על מקרה בו הדמות סוחבת חפצים כבדים. אם אתם עדיין לא מבינים למה כל שורה מתייחסת, תמחקו (בראש, לא בקוד) את המילה Heavy ותחפשו שורה תואמת, לא מצאתם? חפשו שוב, במקרה ועדיין לא מצאתם, אני מציע לכם לפרוש מדאטא ולנסות להמנע מתרגילים יותר מסובכים מ2*2. (אגב, אם גם את זה אתם לא מצליחים, אני ממליץ לכם לפרוש לחיי נזירות בהודו, או להפוך לשחקני כדורגלים, תלוי במה אתם יותר טובים.)
קפיצה. (הקטע עם סופרמן\דיוויס שהוזכר בהתחלה מדבר על זה).


ספוילר: 

איך שאנחנו אוהבים לקפוץ בליטל פייטר, אני חושב שמה שהופך את ליטל פייטר ממשחק קרבות בנאלי ורגיל למשחק מעניין זה הקפיצות שבו, זאת אומרת, בכל המשחקים האחרים אתה סתם מרביץ, פה אתה קופץ ואז מרביץ, זה מה שעושה את כל ההבדל.
jump_height - הגובה של הקפיצה, שימו לב שאם זה המספר חיובי ולא שלילי, הדמות תקפוץ למטה*. נמדד בפיקסלים, שוב. שימו לב שמי שלא נותן פה לקפיצה ערך משוגע לגמרי ומנסה את המשחק, צריך לפרוש מדאטא.
jump_distance - המרחק של הקפיצה, כמה אפשר להתקדם בה - אגב, מדובר כנראה על פיקסלים ליחידת זמן המופרעת (שאגב, לפעמיים נקראת פריים.)
jump_distancez - אותו דבר כמו קודם, רק למעלה ולמטה - שימו לב שזה כבר לא אמור להפתיע אותכם בפעם החמישית.
Image
דשא, דשא, דאשא, דאש.

*זה בעצם אומר שאתם צריכים לכתוב מספר שלילי כדי שהדמות תקפוץ למעלה - נורמלי.

ספוילר: 

איזה כיף זה כשאפשר למצוא סוף סוף פיסת הגיון בדאטא שהכינו המפתחים, אחרי ההליכה תבוא הריצה, ואחרי הקפיצה, יבוא הדאש מאוד שמח
אז האמת שזה אותו סיפור, אני מתייבש מלהסביר אותו.
ספוילר: 

אז בגלל שהמדריך הזה מראה איך אני למדתי את זה, אני אגיד לכם שמעולם לא למדתי את זה. אתם מוזמנים לנסות בעצמכם ולגלות מה כל חלק עושה כאן. ~זהירות ספויילר שמסביר על העסק~ (אבל באמת אל תפתחו אלא אם כן אתם ממש נואשים.)
ספוילר: 


העתקת מתקפה
Good artists copy, great artists steal.
Pablo Picasso

5
אז, רגע, אני רק רוצה לציין שזו קפיצת מדרגה ענקית, זה ממש לא איך שאמורים ללמוד דאטא באופן מסודר, וזו העתקה, במקרה הגרוע, או גניבה, במקרה היותר טוב, כמו שציין כבר פאבלו פיקאסו כשהוא עוד היה בחיים. זה משהו בערך ברמה של ללמד מישהו לצוף עם גלגל ים, ואז לשלוח אותו כבול בשרשראות לאגם מלא כרישים, בערך.
אז בפרק הזה נלמד איך אפשר להעביר מתקפה מדמות כלשהי לדמות אחרת, זה לא ממש מסובך, אבל זה טיפה יותר מסובך מלכתוב 12 במקום 3. וזה קצת עבודה קשה.
אני מביא את הפרק הזה כאן כי ככה אני למדתי את זה, ונראה לי שאם אני אמשיך ליבש אתכם עם כל מיני שטויות אחרות המדריך יסגר עוד בערך שלוש שניות, אז הגיע הזמן להתחיל.
דבר ראשון, תבחרו מתקפה שאתם רוצים להעתיק, אני רק רוצה לציין כמה מתקפות שלא כדאי לבחור:
  • ההשתכפלות של רודולף.
  • ההתפתחות של לואיס אי אקס.
  • השילוב של פיירן ופריז.
  • השינוי צורה של רודולף.

אני לצורך העניין, אנסה להוסיף את הכדור של פריז לדיוויס, כי זה ממש לא פייר איך שפריז תמיד דופק לו כל כדור ודיוויס המסכן לא יכול לעשות כלום.
אז דבר ראשון נפתח את הדאטא של הדמות שממנה אנחנו מעתיקים את המתקפה -במקרה שלי, פריז.
אז תבדקו שניה שאתם יודעים מה המקשים של המתקפה, עכשיו רדו טיפה למטה עד שתגיעו לפריים הראשון, הוא נראה ככה:

קוד:
<frame> 0 standing
   pic: 0  state: 0  wait: 16  next: 1  dvx: 0  dvy: 0  dvz: 0  centerx: 39  centery: 79  hit_a: 0  hit_d: 0  hit_j: 0 hit_Fa: 235 hit_Fj: 245 hit_Uj: 260 hit_Dj: 270
   bpoint:
      x: 40  y: 35
   bpoint_end:
   wpoint:
      kind: 1  x: 40  y: 43  weaponact: 35  attacking: 0  cover: 0  dvx: 0  dvy: 0  dvz: 0
   wpoint_end:
   bdy:
      kind: 0  x: 21  y: 18  w: 43  h: 62
   bdy_end:
<frame_end>

עכשיו תתחיל לרדת, ולחפש בפריימים* שם של פריים שמתאים למתקפה, נניח במקרה שלנו, נחפש משהו עם ball**.
Now Searching...
הידד! מצאנו!
או שלא. אם לא מצאתם, תתקדמו עוד טיפה קדימה, אנחנו תכף ניתן עזרה גם למתקשים ולמוגבלים בינינו.***

* השורות המוזרות האלה שמתחילות ב <frame> ואחריהן יש מספר וכמה מילים באנגלית.
** כדור, השורש של כדור קרח.
*** זה ממש בסדר אם לא מצאתם, יש לזה סיבה טובה מאוד, אם אתם לא מחפשים כדור כלשהו, כנראה שלא מצאתם. אל תעלבו דרך אגב, כולנו מוגבלים.

עזרה למוגבלים ומתקשים:
ספוילר: 


עכשיו מצאנו את המתקפה שלנו, ונשאר רק כל השאר.
תתחילו מזה שתסמנו את כל הפריימים עם אותו השם*, כשתסיימו איתם, אתם יותר ממוזמנים ללחוץ על Ctrl+C**.
ספוילר: 


*עם העכבר, אם אתם לוחצים על העכבר ומזיזים אותו באותו הזמן, זה מסמן טקסט, זה ממש כמו קסם, רק שזה לא.
** תלחצו על Ctrl, אל תעזבו אותו. עזבתם. הפעם אל תעזבו, יפה, כל הכבוד, תמשיכו ככה. עכשיו תלחצו על האות C במקלדת, היא נמצאת איפה שנמצאת האות "ב". שימו לב שאתם לא עוזבים את המקש Ctrl עד שאתם מסיימים ללחוץ על C.

העתקם עכשיו את המתקפה, והגיע הזמן, להדביק אותה! עכשיו אפשר להכנס לדאטא של הדמות אליה אתם רוצים להעתיק את המתקפה (במקרה שלי, דיוויס.)
תכנסו לדמות, ותגללו עם העכבר עד הסוף *, אתם אמורים לראות שם פריים שקוראים לו Dummy, והמספר שלו הוא 399. תדביקו את כל העבודה הקשה שלכם מעליו.
אנחנו כבר לקראת סיום, אל תתייאשו.
עכשיו תעלו טיפה מעל מה שהדבקתם, תסתכלו מה המספר של הפריים שלפניו, המספרים של הפריימים שלכם חייבים להמצא אחרי המספר של הפריים הזה, איך עושים את זה? פשוט מאוד. צריך לקחת כל פריים, ולשנות להם את המספר.
לראשון לתת את המספר שאחרי המספר של הפריים שעליו הסתכלתם**, ולפריים שאחריו את המספר הבא, ככה עד הסוף.
הבעיה היא שעכשיו הפריימים לא קשורים אחד לשני. הפריימים מחוברים ע"י תג*** הנקרא :next , אז מה שצריך לעשות הוא כזה:
לשנות לכל פריים את הnext: שנמצא שורה מתחת לשם של הפריים, למספר של הפריים שאחריו, לדוגמא:
ספוילר: 

לזה:
ספוילר: 

תסתכלו על הנקסט שבשורה השניה, לפני ואחרי. אתם רואים את ההבדל? אז ככה תעשו גם אתם, לכל הפריימים.
שימו לב! לפריים האחרון חייב להיות next שבו כתוב 999 ****.
אנחנו ממש לקראת סיום, אתם יכולים כבר להתייאש, אבל זה אומר שאתם עכשיו עבדתם איזה שתיים עשרה שעות לשוא (מדובר בזמן מומצע שלוקח לאדם לקלוט חומר של גן טרום חובה).

עכשיו, צריך רק לשים תוספת קטנה, לכו לפריים הראשון של הדמות, פריים אפס (כבר ציינתי שהיוצרים של המשחק משוגעים?), ובסוף הפריים צריך לשים את ה"קישור" למתקפה, הקישור הם בעצם המילת קוד שהמתקשים השתמשו בה כדי למצוא את המתקפה, אם אתם לא התקשתם, תחזרו אחורה, תקראו את העניין, ותיצרו לכם את המקשים שאתם רוצים שבהם המתקפה תהיה.
אחרי שיצרתם אותם, תוסיפו לכל הפריימים עם השם Standing בסוף השורה השנייה את המילה שלכם, אחריה נקודותיים, ואז רווח, ואז הפריים בה מתחילה המתקפה.
ככה שבסוף יצא לכם משהו כזה:
קוד:
hit_Fa: 309

דוגמא של המתקפה שלי:
ספוילר: 


תשמרו, ותריצו את המשחק!

*גוללים על ידי גלגול הגולה שנמצאת באמצע העכבר לכיוון פנים. העכבר נמצא בדרך כלל מימין למקלדת.
** אני יודע, זה היה מסובך, זוכרים שהסתכלתם על פריים? זוכרים את המספר שלו? תוסיפו למספר אחד.
*** תפתחו אשכול שאלות ותשובות, במקרה ואין לכם כוח, פשוט תחשבו על זה בתור מילה שאחריה יש נקודותיים ואנשים שמתכנתים דאטא אומרים אותה כי זה נשמע מקצועי משהו.
**** אם בפריים האחרון סתם ככה לא כתוב 999, כנראה שהעתקתם יותר מדי או פחות מדי פריימים.

איזה באסה. זה לא הלך, הדמות שלנו נראתה כמו בבון משוגע והתמונות שלה נראו ממש מוזר כל המתקפה.
אגב, במקרה וזה לא קרה, לא נורא, כדאי בכל מקרה לעבור לשלב הסופי.
כדי לתקן את ה"באג" הזה, אנחנו עומדים לבחור את התמונות בשביל המתקפה.
אני עכשיו עומד לעשות את מה שפיקאסו עשה, ולגנוב יצירת אומנות.
תכירו את לוח התמונות שלנו, הוא נראה ככה:
ספוילר: 

קרדיט לempireFantaysy מפורום אחר
כן, מכוער משהו.
את הלוח תמונות של הדמות שלכם, אתם יכולים למצוא בתיקיית המשחק>Sprite> תיקיית sys > שםהדמות_0.bmp , או שםהדמות_1.bmp ואפילו 2. אלו התמונות של הדמות שלכם, הם נספרות כמו שראיתם בתמונה למעלה. התמונות שנמצאות בשםהדמות_1 מתחילות את הספירה משבעים, ואלו שב-2 מתחילות מ140, אז תבחרו דבר ראשון כמה תמונות לדמות שלכם.
עכשיו נחזור לדאטא, זוכרים את המתקפה שהעתקנו הכנו? אז תסתכלו עליה, בשורה השניה של כל פריים (בעצם הראשונה אחרי הכותרת.) המילה הראשונה היא pic: והיא בעצם אומרת איזה תמונה תהיה בשלב הזה. אתם צריכים פשוט לשים רצף מעניין של תמונות בPic של הפריימים, והן יוצגו כאנימציה במשחק.
אני לדוגמא, החלטתי שאני רוצה שדיוויס
ספוילר: 
את הכדור, במקום לירות אותו. והפלא והפלא!
Image
אגב, לצורך העניין, השתמשתי בפריים 117, אז במקרה גם אתם משתמשים בדיוויס, אתם מוזמנים להשתמש בפריים הזה גם.

עריכת מתקפות בסיסית למדי
"My life needs editing."
Mort Sahl

2,4,8,9
בפרק הזה נלמד על עריכת מתקפות בסיסית למדי (כמו שבטח הבנתם כבר לבד) - לגרום לדיוויס לעשות אגרוף יותר חזק, לכדור קרח לשרוף ולרודולף להשתכפל לשבעה מיליון שכפולים.
אז דבר ראשון, נתחיל מלערוך את האגרוף של הדמויות.
תבחרו את הדמות שאתם רוצים לערוך (אני אערוך את... דיוויס! איזו הפתעה!), ותפתחו לה את קובץ הדאטא*.
עכשיו תחפשו פריים שנקרא "Punch"**, אם אתם לא מוצאים:
ספוילר: 

עכשיו תראו פריים כזה:
ספוילר: 

זה הפריים הראשון של האגרוף, אין פה שום דבר להסביר. רק שימו לב לתג (מיני תגית מסגרת ע"פ הטרמינולוגיה בונגאית)*** ITR - הוא צבוע בצבע חום.
התוספת הזו לפריים היא זו שאחראית על כל מגע של דמות עם משהו אחר - האם היא תרים נשקים, האם היא תוריד דמג' וכל דבר אחר שנוגע לעניין הזה. בגלל שבשורה שבתוך הITR**** כתוב בתג "kind" את המספר 2, אנחנו יודעים שהתג מדבר על זה שהדמות תרים נשק.
התג שאחראי על גרימת נזק, שאותו אנחנו מחפשים, הוא kind: 0 - תחפשו בפריימים הבאים של האגרוף כזה תג, שימו לב שלא לכל הדמויות יש אגרוף זהה, אז לחלק זה יהיה בפריימים אחרים!
באופן כללי, כשאתם מחפשים מתקפה שעושה נזק מתוך הדמות (לא מייצרת כדור או משהו דומה.) תחפשו Itr עם Kind: 0 - זה מה שאתם רוצים!
במקרה שלנו, דיוויס, התג נמצא כבר בפריים הבא - פריים 61, שנראה ככה:
ספוילר: 

אז בוא נעבור פה רק לחמשת הדברים שמעניינים אותנו - נזק,נזק,נזק,נזק ולאיזה מרחק הדמות תעוף.
אז למזלנו, לכל ארבעת הראשונים יש פתרונים אחד בתג פשוט - בתוך התוספת של ה ITR יש תג שנקרא "injury" - המספר שאחריו הוא הדמג' שירד ליריב, אני בכלל חושב שהיה מיותר ליוצרים לכתוב שם בכלל מספר כי הם יודעים שגם ככה כל מי שמשחק במשחק הוא עורך דאטא מקצוען שמשנה לכל הדמויות את הדמג' של האגרוף לשלושת אלפים. משוגעים.
התשובה לשאלה החמישית***** היא התג "DVX:" שקובע מה תהיה המהירות שבה הדמות תעוף מהאגרוף, שימו פה מספר נחמד, תסמכו עלי, זה שווה את זה.
אה, ויש גם אגרוף שני מגניב שאפשר להשתמש בו. הוא מתחיל בפריים 65.

Image

*לא יודעים איך לעשות את זה? תחזרו לשלב הראשון, יש שם הסבר.
**אגרוף בלעז.
*** http://lf2.co.il/forum/archives/3/viewtopic.php?t=56447
**** השורה שאחריו.
***** לאיזה מרחק הדמות תעוף.

עכשיו, הגיע הזמן להעלות את הרמה, הגיע הזמן ל...
ספוילר: 

זה לא באמת לעלות ברמה, זה נורא פשוט, אבל לא נורא.
תפתחו את הכדור שאתם רוצים שישרוף או יקפיא, השמות של הכדורים הם בדרך כלל כאלה:
שםהדמות_dat.ball
firen_ball.dat
freeze_ball.dat
davis_ball.dat
פתחתם? יופי. אני לצורך הדוגמא אשתמש בכדור של פריז:
ספוילר: 

תסתכל על הפריימים הראשונים, שלהם קוראים flying, אלה הם הפריימים של הכדור כשהוא פשוט עף באוויר, שימו לב שבכל הפריימים של ה Flying יש ITR עם kind: 0 - משמע, הם נועדו לפגיעה במשהו.
בכדורים של פיירן ופריז גם יהיה תג נוסף בITR, שנקרא "effect:" , התג הזה קובע את האפקט של הכדור - אם הוא ישרוף או יקפיא, אם הוא יחתוך, האם הוא יחזיר מתקפות, וכדומה.
בכדורים של אחרים, אפשר פשוט להוסיף את התג "effect:" (שימו לב שתגים כותבים תמיד עם אותיות קטנות.), ולכתוב אחריו את הסוג אפקט שאתם רוצים, לכל מספר יש השפעה אחרת.
רשימת האפקטים:
ספוילר: 

אז תשנו את כל האפקטים שבITR למספר המועדף עליכם, ותפגיזו מאוד שמח
Image

ועכשיו, לסיום, נלמד קצת על יצירת כמויות של מתקפות, לדוגמא, להשתכפל עם רודולף לשבעה מיליון וחצי.
אתם יכולים לבחור כל מתקפה שבה מייצרים משהו, כמו לדוגמא השכפול של רודולף, הקרחונים של פריז, הכדורים למיניהם, הצלחת של ג'ון או כל אחת אחרת.
תפתחו את הדאטא של הדמות שמייצרת את המתקפה, ותמצאו לה את המתקפה*, לצורך הדוגמא, אני אשתמש בשכפולים של רודולף.

*לא מוצאים? תחזרו אחורה, לפרק השלישי, יש שם הסבר איך למצוא מתקפות.

הנה הפריימים של המתקפה:
ספוילר: 

מה שאנחנו צריכים למצוא זה התוספת לפריים שקוראים לה "opoint:"*, היא התוספת של הייצור, כל דבר שהדמות מייצרת, נוצר בעזרת opoint, אם זה כדור או שכפול. אצלנו יש תוספת כזו רק בפריים האחרון, אז רק בו נתעסק.
כל מה שצריך לעשות כדי לגרום לרודולף ליצר יותר שכפולים, זה פשוט לשנות בתוך התוספת את המספר שבתג "facing:" למספר אחר. התג "Facing" אחראי על כמות האובייקטים** שנוצרים, ופועל בצורה די מוזרה, הטבלה של איך הוא עובד להלן:
ספוילר: 

קלטתם? אפשר עכשיו להכניס שם את המספר 7000000.
והנה יש לכם שבעה מיליון שכפולים!
Image
*תזכרו, התוספות לפריימים הם בצבע חום.
** אובייקט - עצם, כל דבר במשחק נקרא אובייקט.

עכשיו אתם יודעים איך לערוך מתקפות, לפחות את הבסיס. קורץ

תזוזה.
Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

10?
בפרק הזה נעסוק בתזוזה, ולפחות ברובם הגדול של ההופעות שלה בעריכת הדאטא.
אז הנושא כולו די קטן, ונעסוק בו רק בהופעות של שלושה תגים בדאטא - dvx: , dvy: ו - dvz:.
כאן המקום להעיר שליטל פייטר הוא מה שנקרא משחק "2.5 מימדים" - בניגוד למשחקי התלת מימד, בהם ניתן ללכת קדימה, הצידה ולמעלה, ולמשחקי הדו-מימד, בהם ניתן ללכת רק הצידה ולמעלה (ולעיתים הצידה וקדימה), בליטל פייטר יש משהו טיפה שונה, כפי שאתם בטח יודעים, אפשר ללכת בו לשלושה כיוונים - הצידה, למעלה (קפיצה), ולרוחב, מה שלא קיים במשחקים אחרים.
נכון גם לציין שבליטל פייטר, בתור משחק פלטפורמה, כמעט בכל מתקפה יש טיפה תנועה, אפילו באגרופים פשוטים מחייך.
את המימדים בליטל פייטר מייצגות שלוש אותיות פשוטות:
Y - שמייצג את הגובה, כאשר הדמות קופצת, הY של הדמות משתנה.
X - שמייצג את האורך, כאשר את לוחץ על החצים ימינה ושמאלה, הX של הדמות משתנה.
Z - שמייצג את הרוחב, כאשר אתה לוחץ על למעלה ולמטה, הZ של הדמות משתנה
הנה תמונה פשוטה שהכנתי שמייצגת את העניין:
Image

אחרי שהבנו פחות או יותר איך המיקום פועל, צריך להבין קטע טיפה יותר מסובך, התזוזה.
אז לפני הכל, תבחרו מתקפה אותה תרצו לשנות, אני אבחר במתקפה האגרוף דרקון של דיוויס, שיכולה להיראות טוב עם שינויים לכל מיני כיוונים.
מיד בפריים הראשון* של המתקפה ניתן להבחין בכמה תגים הבאים:
קוד:
dvx: 7  dvy: -9  dvz: 0

כמו שאולי כבר ניחשתם, כל אחד מהתגים מתייחס לציר אחר - DVX לציר הX, התג DVY לציר הY והתג DVZ לציר הZ.
אם אתם רק טיפ-טיפה רגשנים ולא אנשים קרי רגש שהדבר היחיד שיגרום להם להזיל דמעה הוא ביטול שיעור המתמטיקה שלהם, אז בטח כבר שיניתם את המספרים פה מהמספרים המשעממים הקיימים למספרים הרבה יותר מעניינים. לצורך העניין, אני כבר חסכתי לכם את העבודה והכפלתי את כל המספרים פי עשר, ראוי לציין שלקח לדיוויס משהו כמו שבע דקות ליפול.
די מפחיד לא? גם העובדה שהוא עף לקצה השני של המפה, והכל תוך משהו כמו 0.002 שנייה.
אז יש צורך לציין לגבי התגים האלה כמה דברים, כי הם בהחלט כמה מהתגים היותר מסובכים שקיימים.
אז דבר ראשון, בואו נעבור רגע על הכיוונים שהתגים האלה משפיעים עליהם.
dvx - מספר חיובי יזיז את הדמות ימינה, בעוד מספר שלילי יזיז שמאלה.
dvy - מספר חיובי יוריד את הדמות לרצפה, ומספר שלילי יעלה אותה למעלה. חשוב מאוד לציין משהו לגבי ציר הY - נקודת ה0 שלו נמצאת למעלה.
dvz - מספר חיובי יזיז את הדמות לכיוון עליו היא לוחצת (למעלה/למטה), ושלילי - לכיוון ההפוך.
אז אחרי שעברנו עליהם בקצרה, אתם בטח עדיין נתקלים בכמה בעיות איתם:
1. הם הרבה יותר משפיעים ממה שחשבתם, זה בכלל לא פיקסלים **.
2. הם לא משפיעים רק על הפריים שבו כתבתם - הדמות ממשיכה לזוז גם מלא אחרי זה!
3. גמבה.
אז לאחר שהגענו לתובנות הנעלות האלו - בואו ננסה להסביר אותם.
אז יש צורך לציין, שבניגוד לטעויות נמצאות במקומות רבים (ואפילו, חס ושלום, במדריך הגדול לדאטא שנמצא באתר...), המספר לא מייצג את התנועה בפיקסלים, אלא את ההאצה של האובייקט.
האצה הולכת ככה - הדמות כל רגע תנסה לשאוף אל המהירות המופיעה בפיקסלים לTU (נקודת זמן, אחד חלקי שלושים שנייה, צעד), ולאחר מכן, כשהדמות תעבור לפריים הבא התנועה לא תיפסק - רק תשאף למספר שיהיה כתוב הפעם בתג, כך לדוגמא, אפילו שכתוב בפריים הראשון של דיוויס 7 בDVX, ו 0 בפריים שלאחריו, הדמות ממשיכה לזוז. ראוי לציין שמאוד קשה לחשב את זה***. בציר הY, אם המספר לא שלילי (למעלה), אז הדמות תיפול, אפילו אם זה 0, הדמות לא תישאר במקום, אלא תשאף לנפילה.
אבל, אם אתם לא רוצים שהדמות פשוט תשאף ל0, אלא תעצור - אפשר פשוט לשים ערך 550 במה שאתם רוצים שיעצר, והוא יתאפס לגמרי, בלי אפשרות ליפול או לזוז.

*וגם בכל הפריימים שאחריו, ולפניו.
**(פיקסעלים.)
*** מזל שיש תמיד מישהו שמצליח לחשב את החישובים שקשה לחשב, אפשר למצוא קצת הסבר וטבלת עזר למהירויות בLFE (
פה ), באנגלית.

אז אחרי שעברנו באופן זריז על התגי הDV באופן כללי, בואו נראה איפה אפשר למצוא דברים להזיז:
אובייקטים
בכל האובייקטים (דמויות, נשקים, מתקפות ואחרים)*, מופיעים התגים האלה, ותמיד יש להם אותה משמעות - התזוזה, אבל במתקפות, בניגוד לשאר הדברים, DVY ששווה 0, לא יפיל את החפץ. בכל הדברים שצויינו, אפשר למצוא את הDV בשורה שאחרי השורה שמכריזה על הפריים - לדוגמא:
קוד:
<frame> 300 singlong
   pic: 170  state: 3  wait: 1  next: 301  dvx: 70  dvy: -90  dvz: 50  centerx: 30  centery: 76  hit_a: 0  hit_d: 0  hit_j: 0 mp: 225


*במתקפות יש דרך שונה לעשות DVZ, ונציין אותה בפרק המתאים.

אינטראקציות (ITR)
כאשר הדמות פוגעת בדמות אחרת, היא משתמשת במסגרת ITR, כמו שכבר הסברנו. בתוך הITR מופיעים התגים dvx ו DVY, שבאמת קובעים איך הדמות תעוף* מהאינטראקציה, כמו לדוגמא באגרוף דרקון של דיוויס:
קוד:
   itr:
      kind: 0  x: 10  y: 3  w: 72  h: 75  dvx: 7  dvy: -13  fall: 70  vrest: 10  bdefend: 60  injury: 85 
   itr_end:

בו הדמות מקבלת DVY -13, וDVX 7, ראוי לציין שהערכים האלה הם ביחס לשחקן שמעיף, וגם שהם רק מחזקים את התנועה של השחקן הנפגע (כך ששחקן קופץ יעוף יותר גבוה).

*יש כמה יוצאי דופן.

היווצרויות (OPOINT)
גם במסגרת OPOINT, שאחראית על יצור אובייקטים (קצת הרחבה בפרק הבא...), מופיעים התגים האלה, שקובעים מה תהיה המהירות התחילית של האובייקט, לדוגמא - כאשר רודולף זורק שוריקן:
קוד:
   opoint:
      kind: 1  x: 75  y: 57  action: 40  dvx: 19  dvy: -3  oid: 202  facing: 0
   opoint_end:

אתם מוזמנים לשנות ולראות לאיזה מרחקים וגבהיים יכולים לעוף השוריקנים של רודולף, שבתור כל נשק, תמיד ינסו ליפול.

אחיזות (WPOINT)
לא לשכוח מסגרת ששוכחים לעיתים קרובות - הWPOINT, שקובעת את מיקום הנשק, אם התוקף או לא, ואפילו עוד כמה דברים..
מסתבר שכאן, אם כתוב מספר בDVX (או בDVY..) אז הדמות זורקת את החפץ שהיא מחזיקה בעוצמה הזאת לכיוון עליו היא מסתכלת, הנה בתור דוגמא הזריקת נשק של רודולף:
קוד:
   wpoint:
      kind: 1  x: 102  y: 60  weaponact: 35  attacking: 0  cover: 0  dvx: 19  dvy: -4  dvz: 3
   wpoint_end:

אין צורך ליצור פה נשק שיעוף, הנשק פשוט עף כי אומרים לו לזוז מגניב

תפיסות (CPOINT)
כמעט בכל המסגרות מופיעים הDV, בWPOINT, בOPOINT, בITR, אבל בCPOINT לא.
אז למה הוא מופיע פה? שאלה יפה, שמח ששאלתם.
לCPOINT יש תג דומה, שזהה לתגי ה DV, אבל במקום DV כתוב "throwv" - כמו לדוגמא - throwvx:, התג הזה קובע באיזו עוצמה תועף הדמות כשהיא תיזרק, ודוגמא קצרצרה, מאת דיפ:
קוד:
   cpoint:
      kind: 1  x: 72  y: 53
      vaction: 181  throwvx: 13  throwvy: -7  throwvz: 3  throwinjury: 30
   cpoint_end:

(למי שתהה, הדוגמא נמצאת בפריים שנמצא אצל כל הדמויות, שנקרא throw_lying_man, והוא השם הכי ארוך מהשמות הבסיסיים של הפריימים...)

וזהו להיום, אחרי עבודה קצרה, וחומר קצת מורכב, למדנו על התנועה של הדמויות.
ראוי לציין שכמעט ולא חסר כאן כלום, יש בפרק הזה את הכלים באמת לשנות את כל התנועות הקיימות.

קצת על ID
"Where id was, there ego shall be."
Sigmund Freud

13,14
טוב, אז בפרק הזה נדבר על ID - המספר שמשמש לזיהוי האובייקטים.
אז לפני זה, הקדמה קטנה.
כל השורות, שאומרות למשחק איזה דאטא הוא צריך לקרוא, נמצאות בקובץ Data.txt שבתיקיית הדאטא, אין צורך לפתוח אותו עם התוכנה מאוד שמח
בקובץ הזה מופיעות שורות קוד כאלו:
ציטוט:
id: 0 type: 0 file: data\template.dat

אז בואו ננסה להבין תג-תג מה הוא עושה.
דבר ראשון:
קוד:
id:  0

ה"תג" הזה אחראי על הID של האובייקט, שהוא בעצם המספר שמשמש אותו לזיהוי על ידי האובייקטים האחרים.
המשחק לא מכיר בשמות, אתה לא יכול להגיד לו "תזמן את דיוויס", אבל אתה יכול להגיד לו "תזמן את ID 11"* - והוא יבין שמדובר בדיוויס, ישנם כל מיני תכונות מיוחדות של ID, שנעבור עליהן בסוף.
~~~~נסו להחליף ID של מתקפה מסויימת בID של אחרת, וראו איזה פלא! המתקפה התחלפה!~~~~
ספוילר: 

התג השני שאנו נתקלים בו הוא:
קוד:
type: 0

התג הזה מגדיר למשחק על איזה סוג של אובייקט מדובר, האם הוא, חפץ, דמות, מתקפה או משהו אחר.
המשחק מבין את הType: ע"פ הטבלה הבאה:
0 - דמות
1- נשק
2- חפץ כבד
3- מתקפה
4- חפצי זריקה (כמו כדור, שאי אפשר להרביץ איתם)
5 - מיוחד
6 - בקבוקים
לכל TYPE יש כל מיני פרטים מיוחדים משלו, אבל נלמד על זה מאוחר יותר.
החלק השלישי והאחרון בכל שורה הוא ה:
קוד:
file: data\template.dat

החלק הזה אחראי על המיקום של הקובץ, והוא אומר למשחק איזה קובץ דאטא יש להצמיד לשורה הנתונה, לדוגמא, כאן אנחנו רואים שהוא מצמיד את הקובץ של Template - template.dat.
*לא בדיוק, אבל זה לא המקום לפרט.

לID מסויימים יש תכונות מסויימות, אומנם לא לכולם, אבל בהחלט כדאי לדעת אותם, זה אולי החלק שהכי קל לשנות בדאטא, את הID. אז בואו ניתן רשימה, ונעבור על חלק מהערכים שלה:
ספוילר: 


אכן, רשימה נחמדה, נסו לדוגמא לשנות את הID שמשתלבים לפירזן, או לתת למישהו אחר את הID שלו, נסו גם לראות איך יראה רודולף עם ID אחר, אני בטוח במאה אחוז שהוא יהיה יותר מעניין עם השיפור הקטן הזה.
אז קצת דיברנו על הID, על התוכנות שלהם, ועל איך שהם נראים, אבל לא כל כך דיברנו על איך משתמשים בזה לדאטא ממש, אז בואו נתחיל משינוי פשוט של מתקפה.
אתם מוזמנים לקחת כל מתקפה שבה מייצרים משהו, כמו כל אחד מהכדורים, השכפול של רודולף, הקרחונים של פריז וכו'.
אני, לצורך הדגמה, אשתמש בריצת אש של פיירן, אז בואו נפתח אותה כמו שכבר למדנו.
ספוילר: 

כן, יופי של ריצה, עכשיו בואו נזהה את כל ה OPoint במתקפה, שכמו שכבר למדנו, אחראים על היצור של האובייקטים, כאן כנראה, הם מייצרים את השובל אש המגניב שלו, אז כדי שהוא יהיה טיפה יותר מגניב, אני חושב שכדאי להפוך את מה שהוא מייצר לשוריקנים של רודולף.
מה שבסך הכל צריך לעשות, זה לשנות את ה "OID:" - התג שאחראי על ה ID, הוא אומר לפריים איזה ID צריך ליצר, אז בואו נסתכל שניה ב Data.txt , שם אנחנו יכולים לראות את כל ה ID...
אחרי חיפוש קטן גיליתי את זה:
הID של השוריקן של רודולף, שאפשר כמובן לזהות על פי זה שכתוב Rudolf_Weapon בסוף.
קוד:
id: 202  type: 1  file: data\rudolf_weapon.dat

אז כמו שאנחנו רואים, מדובר על ID 202, אז בואו נתחיל לעבוד!
שיניתי את הID, וקיבלתי את...
ספוילר: 

אפשר גם להוסיף תנועה תחילית למתקפה, כמו שלמדנו בפרק הקודם, על ידי שינוי התג "DVX".
אז אומנם לא למדנו כל מה שאפשר, אבל זה בהחלט מספיק לזמן הקרוב.
אגב, לא כל המתקפות יצאו כמו שתרצו, ובחלקם גם תקבלו מתקפה אחרת ממה שהכנסתם, כנראה מדובר בתג האיום והנורא "action:" - שקובע באיזה פריים תצא המתקפה, תמיד כדאי לנסות לשחק איתו, אולי הוא יניב תוצאות יותר משביעות רצון.
בהצלחה!

למעט פירוט -
מדריך לעבודה עם data.txt
השלב החשוב ביותר בהוספת דברים למשחק. חשוב!
מאת PiaNo.ONE.

אתנחתא.
אתם מוזמנים לקרוא טיפה מהמדריך המלווה, שנפרד ממנו עוד רגע, גם קצת מהמדריך תגים
מדריך תגים כללי
מדריך שמסביר על תגים בדאטא וכו.
לא גמור.

מאת בונגי הקול:@.
ואת מהמדריך של GENIA:
הטריקים של Genia
טריקים נחמדים לדאטא.
מאת Genia
אתם יכולים לדלג על הקטע של השלבים במדריך, בהצלחה.

_________________

L@L על מקל
[code:1]L@L על מקל[/code:1]


ספוילר: 


נערך בפעם אחרונה על-ידי L@LLIPOP בתאריך 27/03/2014 ב- 14:38:03, נערך בסך הכל 25 פעמים
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
L@LLIPOP
את השטרודל אפשר למצוא בכל דבר
לוחם כסף



משתמש מספר: 21,852
הודעות: 1,872

כינוי קודם: L@lliPop





מדליות: 5 (ראה עוד)
שק מטבעות - 100 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 02:34:43 תגובה עם ציטוט  דווח

AI
http://lf2.co.il/forum/viewtopic.php?t=111724

סדר מדריכי הדאטא
Ideally a book would have no order to it, and the reader would have to discover his own.
Mark Twain

אז, אמנם הכי טוב זה למצוא את הסדר לבד, אבל כאן אני אתן לכם את הסדר בו אני ממליץ ללמוד, ובעיקר את המדריכים שאני ממליץ ללמוד מהם, אני אעיר גם על כל מדריך כמה מילים.
המדריכים ממוספרים, והם מסומנים על פי המקרא הבא:
אדום - מדריך חובה! תקראו אותו, אי אפשר לדלג עליו!
ירוק - מדריך מומלץ, מדריכים כאלה הם מדריכים טובים, אף שלעיתים על מידע לא קריטי, במקרה הדחק, אפשר להמנע מהם.
לבן - זה לא זבל, זה פשוט לא מומלץ.
לא מופיע - חוץ מהקטע של הדאטא המתקדמת, מדובר פה על מקרה בו אני ממליץ לדלג.

1. מדריך כללי למתחילים
דברים חשובים על דאטה-חשוב מאוד למתחילים
מאת Genia.
מדריך נחמד מאוד, נותן מעט מוטיבציה, והסבר כללי לחסר דאטא גמורים. מומלץ לכולם.

2.המדריך המעודכן לתוכנת הדאטא
הסבר על כל אפשרות של התוכנה. מומלץ!
מאת PiaNo.ONE.
המדריך יעיל אומנם רק למי שמשתמש בתוכנה הרגילה, בה יחסית קל לעבוד, אבל הוא בהחלט מומלץ.

3.המדריך לידע בסיסי בדאטא
הדברים שנחשבים בגדר ידע דאטא בסיסי. חשוב מאוד לדעת.
מאת Doctor Seuss.

מדריך מאוד ארוך ומפורט, אומנם העיצוב לא מרהיב, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה. החסרון הגדול של המדריך, זה שלמרות שהוא גדול ומלא מידע שמתאים לכולם - מהמתחילים למתקדמים, הוא לא מסודר בעליל, אז מובא כאן הסידור שלי (מופיע רק מספר הפרק, ללא שם.):

ספוילר: 

שימו לב שמופיעים שם גם מידע שנמצא גם במדריכים אחרים, אז אני חצי מתעלם מהמדריך הזה בסדר, למרות שהוא מומלץ מאוד!



4.איזה פריים אנחנו צריכים?
מדריך איך למצוא את הפריים שנחוץ והסברים על הפריימים הבסיסיים.
מאת PiaNo.ONE
מדריך יעיל ומפורט, כולל פירוט של כל פריים ופריים (מהבסיסים כמובן.), אין כל כך מה לקרוא אותו אם לא קראתם לפחות חלק מהמדריך הקודם.


5.מדריך לעבודה עם data.txt
השלב החשוב ביותר בהוספת דברים למשחק. חשוב!
מאת PiaNo.ONE.
מדריך קצרצר ויעיל, מומלץ לקרוא אותו, כי הוא בהחלט בסיסי.

6.מדריך תגים כללי
מדריך שמסביר על תגים בדאטא וכו.
לא גמור.

מאת בונגי הקול:@.
מדריך חשוב, הוא אומנם לא הכי ידידותי למי שבדיוק התחיל ללמוד, והוא כולל כמויות הזויות של מידע שלא כדאי להכניס לראש בבת אחת, אבל טוב מאוד להציץ בו. אל תירתעו מהעיצוב המזעזע.

7.הטריקים של Genia
טריקים נחמדים לדאטא.
מאת Genia
אמנם המדריך נמצא בדאטא מתקדמת, אבל אני חושב שאני אעביר אותו לבסיסית. הדברים שמופיעים כאן חשובים מאוד, ונותנים בסיס לכל מי שהתחיל ללמוד, בעיקר בקטע של ה OPOINT. מומלץ ללמוד את המדריך ע"פ הסדר הבא:
ספוילר: 



[b]מדריכי התגים:

אמנם את המדריך של בונגי השארתי בחוץ, אבל זה היה רק כי הוא מאוד כללי, המדריכים פה הם הרבה יותר מכוונים, בעיקר לאנשים עם ידע בסיסי, כאן אתם אמורים ללמוד את הבסיס באמת - כל הדאטא נמצאת בתגים האלו, אז אם אתם מתעסקים סתם בדאטא, ורוצים לדעת איך לעשות משהו עם אחד מהדברים כאן - תלכו על זה, רוב המדריכים כאן לא דורשים ידע קודם מעבר למה שכנראה כבר רכשתם.
אבל, אני בכל זאת מכניס סדר של המדריכים, כי אם אתם פשוט רוצים ללמוד, חבל שתתחילו בבזבוז זמן.

1.המדריך המורחב על ITR
מדריך על ITR ומה אפשר לעשות איתו
מאת Genia.
[b]מדריך מעולה וחשוב מאוד, בהחלט מדריך חובה, הוא מסביר על ITR ורבדיו, ולבסוף נותן כמה דוגמאות לדברים נחמדים. לכו עליו.


2.מדריך לתוספות לפריימים
במדריך יש את כל מה שתרצו לדעת על תוספות הpoint ועל מאפייניהם.
מאת orrro.
המדריך הוא אומנם רק תרגום למדריך המלא שבLFE, אבל הוא בכל זאת טוב, הוא יעיל בתור מדריך תגים, וקצת פחות בתור מדריך קריאה, המתרגם שלו לא ברמה כזו גבוהה, והוא רק תרגם את מה שהוא ראה, אז אולי הוא לא תמיד הכי ברור, אבל כדאי מאוד. אם אתם לא יודעים מה כדאי לקרוא, הנה סדר העדיפויות שלכם:
1. BDY
2. OPOINT

3. WPOINT
4. CPOINT
5. BPOINT

לפי הסדר.


3.מדריך למתקפות
התגים של דאטא מתקפות.
מאת PiaNo.ONE.
מדריך חשוב ובסיסי, המדריך קצר אך מסביר על הבסיס של המתקפות, בלי לפרט יותר מדי על תוספת לפריימים.


4.מדריך לhit_X: במתקפות
כן כן, כדור לא יכול ללחוץ על מקשים. יש לזה פונקציה אחרת שמוסברת כאן
מאת קרוקסי.
מה שמוסבר במדריך הזה הוא טיפה יותר מסובך, והוא לא בדיוק תגים בסיסיים, אבל כדאי מאוד ללמוד ממנו - הוא מסביר בעצם איך עושים את כל המתקפות שיותר מסובכות מכדור בסיסי.

5.מדריך לנשקים #1
התגים של דאטא נשקים.
מאת PiaNo.ONE.
מדריך לנשקים, כדאי לדעת, גם כאן, כמו במדריך מתקפות, המדריך קצר, בסיסי ולעניין. מומלץ.

6.מדריך לשלבים
התגים של דאטא שלבים.
מאת Doctor Seuss.
רוב האנשים שעורכים דאטא לעולם לא מוצאים את עצמם עורכים שלבים, אבל זה ממש כדאי, ומאוד פשוט.
המדריך מעולה, מסביר טוב, נראה טוב, מומלץ בחום.


7.המדריך המורחב על wpoint
מדריך מורחב על הwpoint
מאת קרוקסי.
המדריך קצרצר, לא מלמד המון, אבל אם אתם לא יודעים מה זה - תקראו.

8.מדריך לרקעים
התגים של דאטא רקעים.
מאת PiaNo.ONE.
רקעים מעולם לא היו תחום העיסוק שלי, למען האמת, נגעתי אולי פעם אחת בדאטא של רקע, אני מוצא את הרקעים קטע ששייך הרבה יותר למעצבים מאשר לדאטאיסטים/שחקנים.
בכל זאת, אם אתם רוצים ללמוד, המדריך הזה הוא מקום מעולה ויחיד ללמוד ממנו.



9.מדריך לנשקים #2
התגים של דאטא נשקים. מדריך נוסף
מאת HappyHour.
מדריך הרבה יותר מדי מפורט על נשקים, הוא מדריך מעולה, אבל הוא מסתבך מאוד, מומלץ רק למי שיכול לתפוס ראש.

מדריכים לדאטא מתקדמת:
חלק גדול מהמדריכים שמופיעים בקטגורייה הזו יותר מתאימים לקטגוריה: "שונות", אבל בגלל שאין כזו, הם נשארו כאן. הם פשוט מסבירים על דברים יעילים בדאטא, אבל לא על טכניקות דאטא, תגים והגיגים שונים.
המדריכים שכן מסבירים, בכל זאת, על הפרטים שאתם רוצים ללמוד, מובאים בזאת כסדרם:

1.טכניקת המתקפה הבלתי נראית
כאן מוסברת שיטה מתוחכמת אבל פשוטה, לעשות דברים "לא הגיוניים" במשחק.
מאת PiaNo.ONE.
מדריך שכדאי לדעת, יש פה בסך הכל טריק פשוט, אז המדריך לא מסובך בכלל.

2.מתקפת "שביל"
מדריך שמסביר איך לעשות מתקפת "שביל" כמו ריצת האש של פיירן.
מאת PiaNo.ONE.
המדריך אומנם די ספציפי, ולא קולע - בניגוד למדריך הקודם - לסיטואציות רבות, אבל בכל זאת, כדאי ללמוד, גם כאן, כמו ברוב המדריכים פה, בסך הכל מדובר בטריק פשוט.

3.מדריך למתקפה שאפשר לטעון
מי לא רצה להכין מתקפה שאפשר לחזק ע"י החזקת מקש?
מאת L@L
מדריך שלי, האמת שאני ממש רוצה להכניס את הטכניקה הפשוטה הזו לעריכת דאטא, כי כמעט אף אחד לא מכיר אותה, וכמו שיודע כל מי ששיחק ב LF2 NA - היא יכולה להיות חלק בלתי נפרד מהמשחק.

4.הטריקים של קרוקסי
טריקים נחמדים לדאטא.
מאת קרוקסי.
מדריך חשוב מאוד, אני מסדר כאן את הדברים לפי הקושי שלהם, כי קרוקסי לא טרח לסדר, אבל ללא ספק יש פה הרבה מאוד מה ללמוד. גם כאן אני משתמש בסימון הצבעים בשביל לציין מה חשוב ומה לא.
סדר (הפרקים מופיעים רק בתור המספרים שלהם במדריך, לא בשמות):

ספוילר: 

גם כאן, בשל העובדה שמדובר בהרבה דברים, יש דברים ממש מסובכים, ויש ממש פשוטים, ככה שלשים את המדריך במקום מסויים זה לא תמיד נכון.


5.הטריקים של Genia
טריקים נחמדים לדאטא.
מאת Genia
יש פה הרבה דברים שכדאי ללמוד, גם הפעם מסודר לפי סדר (הפעם שמות):
ספוילר: 

המדריך יותר פשוט מהמדריך של קרוקסי בהרבה, ויש בו הרבה ידע בסיסי, אבל מי יודע - אולי פספסתם. בכל מקרה, הוא מופיע אחריו פשוט כי אני חושב שהמדריך הזה פחות חובה מהמדריך של קרוקסי.


6.איך לגרום לדמות להתחיל במתקפה!
איך לעשות מתקפה שהדמות תתחיל איתה את המשחק + כמה רעיונות.
מאת L@L
מדריך קצר, סביר ולא חשוב, הטכניקה פה פשוטה בסך הכל, אבל בגלל שהמדריך כל כך לא חשוב, אני שם אותו בסוף.

7.שילוב דמויות בדאטא
מדריך המסביר איך לשלב שתי דמויות בעזרת דאטה.
מאת Genia.
המדריך היחיד (לצערנו...) לשילוב הנמצא כאן, הומצאו מאז שילובים רבים וטובים יותר - אבל זה גם כן שילוב שעושה את העבודה, הרמה של המדריך גבוהה יחסית, וצריך לשלוט בשבילו בדאטא טוב. ידע חובה.

זהו זה, נגמרו כל המדריכים באתר...
ועכשיו, טיפ חשוב מאוד לכל אחד שיודע אנגלית באופן סביר, או לפחות מבין תרגום גוגל.
תשתמשו בLFE
כן, זה מאוד חשוב, יש שם מדריכים מדהימים, ואין לי כוח לפרט על כל המידע שנמצא שם, שימו לב, שאין צורך להכנס לפורום, הכל נמצא בפורטל דאטא, למרות שבפורום יש מדריכים מאוד טובים שכדאי לקרוא (המנהלים לא ראו את השורה האחרונה שכתבתי.)



Changelog
ציטוט:

4.1.14 - סוף כל סוף נוסף הפרק האבוד על התנועה, שנכתב מחדש בפעם הרביעית, המידע שם טיפה מסובך, אבל מקווה שאנשים יבינו את זה.
20.10.13 - נוסף סידור ראשוני של החלקים, ועוד כמה פרקים נצפים באופק.
30.9.13 - כמה טעויות תוקנו בפרק האחרון.
29.9.13 - נוסף סוף סוף פרק שמסדר את המדריכים.
11.8.13 - נוסף פרק על ID.
5.8.13 - נוסף פרק על עריכת מתקפות בסיסית למדי, כמה טעויות תוקנו.
4.8.13 - משתחררת גרסה ראשונה של המדריך, שכוללת את שלושת הפרקים הראשונים.

    toDO
  • להוסיף תרגילים לכל הפרקים.
  • לסדר את כל הטעויות הנוראיות והפחות נוראיות שנמצאות במדריך.
  • לסיים את החלק הראשון מחייך
  • ליצור גרסה נוחה לקריאה בPDF שניתן להוריד.
  • להיות מצחיק.

גרסא 0.6 יוצאת לדרך!

_________________

L@L על מקל
[code:1]L@L על מקל[/code:1]


ספוילר: 


נערך בפעם אחרונה על-ידי L@LLIPOP בתאריך 05/01/2014 ב- 01:08:28, נערך בסך הכל 3 פעמים
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
Crazy Bandit
Come as you are
לוחם זהב



משתמש מספר: 24,157
הודעות: 4,182
מיקום: עושה קסמים ורוקנרול
כינוי קודם: Crazy Tustus





מדליות: 16 (ראה עוד)
שק מטבעות - 50 (סך הכל: 9)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 10:15:20 תגובה עם ציטוט  דווח

וואו קראתי הכל וממש הבנתי!
יצא לך אדיר, הסברתה לי מלא דברים שלא הצלחתי להבין!
יפה שאתה משתמש בהומור מדי פעם, זה נחמד מחייך

ח"ח

_________________

Image
^אני הכנתי^

DeviantART
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
Sam Fisher
I almost fell bad about that.almost
לוחם פלטינה



משתמש מספר: 23,947
הודעות: 5,085
מיקום: right behind you
כינוי קודם: God Is The DJ





מדליות: 14 (ראה עוד)
שק מטבעות - 50 (סך הכל: 9)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 10:23:29 תגובה עם ציטוט  דווח

לינקייה מיד עצבני !

אחלה מדריך
בדומה לאסף
הבנתי הכל, באמת ח"ח

לדעתי צריך להרחיב טיפה

bpoint
itr
wpoint

וזה מצחיק אותי שהעתקת ת'תמונה של באט מפורום EMPIRE קורץ

_________________
Image

Image
קרדיט לכרמל על החתימה והאווטאר

מנהל פורום מו"ט.
חוקי פורום מו"ט | לינקיית פורום מו"ט

Image
קרדיט לדניאל

Image
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
Derrick Rose
אולי זו הדרגה שלי ואולי לא
לוחם זהב



משתמש מספר: 24,231
הודעות: 4,255
מיקום: אולי לידך ואולי לא... ואולי כן
כינוי קודם: Rajon Rondo





מדליות: 4 (ראה עוד)
שק מטבעות - 50 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 10:27:13 תגובה עם ציטוט  דווח

ח"ח ענק על ההשקעה!!!!

תוסיף את זה ללינקייה

יעזור מאוד להרבה

_________________
בברכה,אמיתי
הדמויות שלי:
woodzet

קרדיט לנדב על האווטאר

ספוילר: 

קרדיט לי

deded כתב:

אני זה deded דאדאד

אבא זה אתה?
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
L@LLIPOP
את השטרודל אפשר למצוא בכל דבר
לוחם כסף



משתמש מספר: 21,852
הודעות: 1,872

כינוי קודם: L@lliPop





מדליות: 5 (ראה עוד)
שק מטבעות - 100 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 12:06:28 תגובה עם ציטוט  דווח

תודה רבה לכולם על התגובות.
אגב, המדריך ממש לא אמור להיות בגודל הנוכחי, אני מצפה לפחות לעוד שבעה פרקים של דאטא ולהשלים את שלושת הפרקים האחרים.
מקווה ששמת לב לקרדיט לEF, הוא די קטן, אבל קיים.
שמח שהבנתם והכל D:

_________________

L@L על מקל
[code:1]L@L על מקל[/code:1]


ספוילר: 
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
אבבאי
בובי בוטן עבריין
לוחם פלטינה



משתמש מספר: 18,597
הודעות: 4,985

כינוי קודם: רמבינו





מדליות: 9 (ראה עוד)
כרטיס דאטא (סך הכל: 1)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 04/08/2013 ב- 21:47:14 תגובה עם ציטוט  דווח

כל הכבוד על ההשקעה מאוד שמח
מדריך מובן ופשוט
אהבתי מאוד
תעשה דביק
כשתפרסם את המדריך לתכנות אינליגנציה מלאכותית לדמויות אני אודה לך מאוד מאוד שמח
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש 
L@LLIPOP
את השטרודל אפשר למצוא בכל דבר
לוחם כסף



משתמש מספר: 21,852
הודעות: 1,872

כינוי קודם: L@lliPop





מדליות: 5 (ראה עוד)
שק מטבעות - 100 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 05/08/2013 ב- 13:19:54 תגובה עם ציטוט  דווח

נוסף פרק על עריכת מתקפות בסיסית למדי.

_________________

L@L על מקל
[code:1]L@L על מקל[/code:1]


ספוילר: 
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
ItsBurning
Optimistic as shit
לוחם פלטינה



משתמש מספר: 24,978
הודעות: 5,681
מיקום: ...
כינוי קודם: OurDreams





מדליות: 3 (ראה עוד)
כרטיס קיסקוס (5) (סך הכל: 1)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 05/08/2013 ב- 13:21:01 תגובה עם ציטוט  דווח

ח''ח אחי!!!!כל הכבוד לך!השקעה כזאת לא קלה מאוד!

ח''ח מתבייש

_________________
"
.If the door dosen't open, its not your door

"
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
nadi726
לוחם משו
לוחם כסף



משתמש מספר: 22,058
הודעות: 1,735

כינוי קודם: Nadi726





מדליות: 3 (ראה עוד)
שק מטבעות - 50 (סך הכל: 3)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 07/08/2013 ב- 15:15:29 תגובה עם ציטוט  דווח

מדריך מצוין,אני עכשיו קורא אותו
ח"ח על ההשקעה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
L@LLIPOP
את השטרודל אפשר למצוא בכל דבר
לוחם כסף



משתמש מספר: 21,852
הודעות: 1,872

כינוי קודם: L@lliPop





מדליות: 5 (ראה עוד)
שק מטבעות - 100 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 07/08/2013 ב- 16:45:15 תגובה עם ציטוט  דווח

תודה לכולם על התגובות המעודדות.
בעזײה אני אוסיף היום עוד כמה פרקים.

_________________

L@L על מקל
[code:1]L@L על מקל[/code:1]


ספוילר: 
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
xatylll
לוחם
לוחם



משתמש מספר: 24,991
הודעות: 4








הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 08/08/2013 ב- 11:33:55 תגובה עם ציטוט  דווח

מדריך מעולה, ממש עזר לי להבין את התוכנה. מתי תוסיף עוד פרקים?
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
Derrick Rose
אולי זו הדרגה שלי ואולי לא
לוחם זהב



משתמש מספר: 24,231
הודעות: 4,255
מיקום: אולי לידך ואולי לא... ואולי כן
כינוי קודם: Rajon Rondo





מדליות: 4 (ראה עוד)
שק מטבעות - 50 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 09/08/2013 ב- 10:38:17 תגובה עם ציטוט  דווח

הצלחתי הכל
עכשיו ניסיתי


אתה בהסברים סוס!

תודה

_________________
בברכה,אמיתי
הדמויות שלי:
woodzet

קרדיט לנדב על האווטאר

ספוילר: 

קרדיט לי

deded כתב:

אני זה deded דאדאד

אבא זה אתה?
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
L@LLIPOP
את השטרודל אפשר למצוא בכל דבר
לוחם כסף



משתמש מספר: 21,852
הודעות: 1,872

כינוי קודם: L@lliPop





מדליות: 5 (ראה עוד)
שק מטבעות - 100 (סך הכל: 4)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 11/08/2013 ב- 03:35:08 תגובה עם ציטוט  דווח

תודה לכולם!
בכל אופן, נוסף פרק חדש - קצת על ID.

_________________

L@L על מקל
[code:1]L@L על מקל[/code:1]


ספוילר: 
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי 
Boaz070
מנהל
מנהל



משתמש מספר: 24,102
הודעות: 9,362

כינוי קודם: Boaz070
קלאנים: צוות המוסקטרים




מדליות: 25 (ראה עוד)
כרטיס קיסקוס (9) (סך הכל: 1)
הוסף משתמש זה לרשימת החברים שלך

  

הודעהנשלח: 11/08/2013 ב- 15:03:38 תגובה עם ציטוט  דווח

לא שמתי לב לנושא.
ח"ח ענק על ההקדשה.

_________________
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי בקר באתר הבית של המשתמש 
הצג הודעות קודמות:      
שליחת הודעה חדשהתגובה להודעה


 עבור:   




צפה בנושא הבא
צפה בנושא הקודם

Based on phpBB forums system